8000 Székesfehérvár, Budai út 7. Elérhetőségek Telefon: +36 22 506-162, +36 22 506-472 Fax: 06 22 506-472 @sztelekiblanka
Fontos információk felvételizőknek
Tisztelt Szülő! Kedves Vizsgázó!
Az idei tanév központi felvételi vizsgáját a járvány miatt az Oktatási Hivatal által meghatározott eljárásrend szerint bonyolítjuk le. A legfontosabb tudnivalók:
EZ A TÁJÉKOZTATÓ AZOKNAK A JELENTKEZŐKNEK SZÓL, AKIK
NEM SAJÁT TAGINTÉZMÉNYÜNK TANULÓI ( NEM „SZIGETES”-EK)
A központi magyar nyelvi és matematika dolgozatok megírására – személyes megjelenéssel – január 23-án (szombaton) 10.00 és 11.45 között kerül sor.
- A vizsganap előtti este feladatai:
Az írásbeli felvételire a diákok hozzanak magukkal a személyazonosságuk igazolására alkalmas fényképes igazolványt (diákigazolvány, személyi igazolvány). A dolgozatok megírásához a következő segédeszközök használhatók:
magyar nyelv: kék toll matematika: kék toll, ábrákhoz ceruza, körző, szögmérő és vonalzó
- Érkezés az iskola épületébe
A vizsganapon 8.45-kor nyitunk. Az épületbe kizárólag a vizsgázók léphetnek be. Az épületbe történő belépéskor a hőmérséklet mérése után kötelező a kézfertőtlenítő használata. Az iskola épületébe való bejutáshoz a Budai úti főbejáratot továbbá a Prohászka Ottokár utcai hátsó udvari bejáratot használjuk. A torlódás elkerülése érdekében lépcsőzetes beléptetést alkalmazunk a vezetéknevek kezdetének ABC sorrendje alapján az alábbiak szerint:
Beléptetés ideje: |
Budai út főbejárat |
Prohászka úti kapu |
8.45 – 9.00 |
A – F |
G – Kl |
9.00 – 9.10 |
Ko – Má |
Mo – Pa |
9.10 – 9.20 |
Pé – Sa |
Sc – Sze |
9.20 – 9.25 |
Szi – Tó |
Tr – Zs |
- Regisztráció – helyek elfoglalása a termekben
A felvételiző diákoknak a belépés után a földszinten található regisztrációs pultokhoz kell menniük. Ott kapnak tájékoztatást a vizsgabeosztásukról. Mindenkinek a legrövidebb úton a számára kijelölt tanterembe kell mennie, ott a helyét elfoglalnia, amit a vizsga kezdetéig legfeljebb a mosdó használatának idejére hagyhat el. Javasoljuk, hogy közben a folyosókon található TV-ken mindenki olvassa el a vizsgával kapcsolatos tájékoztatót. A vizsga megkezdése előtt legkésőbb 30 perccel mindenkinek el kell foglalnia a helyét a vizsgateremben. Kérjük, lehetőleg mindenki tartsa be a beléptetés időpontját. A 1,5 méteres távolságot és a maszk viselését az épületen belüli mozgás során, a WC-re várakozás közben is tartani kell.
- Védőfelszerelés használata:
Kérjük, belépés előtt mindenki vegye fel a maszkot és használja a kézfertőtlenítőt!
A mellékhelyiségekben és a tantermekben kézfertőtlenítő folyadékot/gélt helyezünk el. Az intézmény által biztosított védőeszközökön, fertőtlenítőkön kívül saját védőeszközök is használhatók (alkoholos kézfertőtlenítő) Különösen ajánljuk a védőkesztyű használatát a dolgozatírás megkezdéséig.
- Közösségi terek, folyosók használata, felszerelés:
A közösségi terekben lévő bútorokat nem használhatják a diákok (padok, kanapék). A folyosón ügyelő tanárok számára kihelyezett padot, széket szintén ne használják a felvételizők.
A vizsgázók a magukkal hozott felszereléseket, táskákat a vizsgatermekbe vigyék be.
Kérjük a jelen helyzetben az írásbeli alatt az étkezés tevékenységét minimálisra (csokolédék, üdítők fogyasztása, stb..) csökkenteni.
- Dolgozatok átvétele, írása, leadása
A tantermekben a felügyelő tanárok által kijelölt helyeket foglalják el a felvételiző diákok. Az asztalra készítsék ki a vizsga ideje alatt szükséges, használható felszereléseket (íróeszközök, vonalzó stb.) ételt, italt. Az írásbeli kezdete előtt a mobiltelefonokat ki kell kapcsolni(ténylegesen) és a táskában elhelyezni. A táskákat a vizsga megkezdése előtt a pad mellé kívülre kell elhelyezni.
Az írásbeli dolgozatokat mindenki maszkban vegye át az ügyelőtanártól. A dolgozatírás alatt a maszk viselését ajánljuk. (Még a vizsga előtt érdemes kipróbálni, hogy melyik maszk biztosít jobb levegővételt.) A vizsga alatt a vizsgázók egymástól semmilyen eszközt nem kérhetnek kölcsön.
- Mosdók használata
A mellékhelyiségeket mindenki azon a szinten használja, ahol az írásbeli vizsgabeosztása van. Egy-egy mellékhelyiséget (női illetve férfimosdó) egyszerre csak egy diák használhat. A férfi WC-kben is kérjük, hogy a fülkéket használjátok. A WC-ket, azok kilincseit a használat után a takarítók fertőtlenítővel letörlik. Ahhoz, hogy tudják, melyiket kell letörölniük, kérjük, az általatok használt fülke ajtaját hagyjátok nyitva.
Kérjük, a mellékhelyiségeket a vizsga előtt, közben és utána is maszkban keressék fel a vizsgázók. A kihelyezett kézfertőtlenítő folyadékok használata kötelező.
- A vizsga befejezése, távozás az iskolából
Az írásbeli vizsga befejezése előtt ellenőrizze mindenki, hogy a feladatlapra felírta-e a nevét.
Kérjük, a szemetet, a védőfelszereléseket mindenki vigye magával. Minél rövidebb idő alatt hagyják el az intézményt és kerüljék a csoportosulást az épület előtt is.
- Az írásbeli vizsga napján történő távolmaradás
A vizsgáról távol maradni csak alapos indokkal, orvosi igazolás beadásával lehet. Amennyiben valaki betegség miatt nem tud részt venni az írásbeli vizsgán, azt legyenek szívesek jelezni legkésőbb a vizsga napján a budai@telekiblanka.hu címen, ahol adják meg a telefonos elérhetőségüket is.
Az írásbeli dolgozat megírásának pótnapja általános esetben január 28. 14.00 (csütörtök).
A központi írásbeli vizsga pótlására az intézmény február 5-én (péntek) második pótnapot is biztosít. Ezen a pótnapon kérelemre kizárólag azok a vizsgázók vehetnek részt, akik igazoltan COVID-19 fertőzésben szenvedtek, vagy igazoltan hatósági házi karanténba kerültek, továbbá aki egyéb, rendkívüli, önhibáján kívül eső elháríthatatlan ok folytán sem a központi írásbeli vizsgán (január 23.), sem annak pótnapján (január 28.) nem tudott megjelenni. Ez utóbbi (elháríthatatlan) ok megítélése az intézményvezető mérlegelési jogkörébe tartozik.
Az elháríthatatlan okot mindkét előző vizsganapra a benyújtott kérelemben igazolni kell.
A kérelem benyújtásának határideje január 29. (péntek) 16.00 óra.
- Betekintéssel kapcsolatos információk
A január 23-án és 28-án megírt, kijavított dolgozatokat az iskolában február 2-án kedden lehet megtekinteni 8.00 és 16.00 között.
A betekintésre a vizsgázók lehetőség szerint egyedül érkezzenek, A bejáratnál a testhőmérséklet mérése után használják a kézfertőtlenítőt, és belépés után a kijelölt teremben tartózkodjanak.
Kérjük, a dolgozatokat fényképezzék le, majd hagyják el az iskola épületét. A feladatlapokat és a javítókulcsokat az Oktatási Hivatal honlapján nyilvánosságra hozza. A javítással kapcsolatos észrevételek benyújtására február 3-án 16.00 óráig van lehetőség írásos formában, az iskola portáján leadva, vagy szkennelve (aláírva!) a budai@telekiblanka.hu címre beküldve.
A betekintéskor adjuk át az értékelő lapokat is.
A felvételivel kapcsolatos kérdésekkel – amennyiben a honlapunkon nem találnak választ -, keressék az iskolánkat a budai@telekiblanka.hu email címen, vagy a 22-506-472 telefonon.
Jó egészséget és eredményes felkészülést!
Ráczné Kálmán Anikó
Intézményvezető